Tuesday, December 13, 2011

Bersambung lagi...

Assalammualaikum...

Ahamdulillah kita masih lagi diberi nafas untuk meneruskan hidup di dunia ini. Moga hidup kita sentiasa dibawah lindungan Allah dan keredhaan-Nya..Amin...

Hari ni nak kongsi kisah apam lagi, hehehe...ini semua koleksi2 yang saya dah buat sebelum2 ni.. Untuk pengetahuan, resepi2 yang saya cuba saya dapatkan daripada blog2 yang saya follow umpamanya blog kak ita, blog hana, blog kak Hasue, blog Dapur Tanpa Sempadan dan byk lagi...tapi ada jg saya ubah2 skit resepi yang ada, hehehe...ampuuuunnnnnn...

Haaa...comei tak apam ni???resepi saya ambil dari blog Hana cuma saya ubah penampilan dia, ok tak? dari dot2 tiba2 ada mata lak, hehe...apa2 pun anak2 suka bila dah ditukar rupa ni..bukan je anak, mak anak pun jadi teruja..:-p



Kalau nak tau macam mana dapat rupa tu...kat bawah ni la...kita kena ada 3 warna. Warna asal untuk buat dot matanya, merah untuk badan dan hitam untuk dot2 dan kepala... tapi kan..cuba tengok color tu bkn hitam tapi coklat..huhu..bkn salah saya tau tp kedai..tulis hitam tapi bila bancuh jadi coklat...waaaaaaa..sib baik ok gak.


Apam oren..ni pun saya ubah2 skit resepinya..idea asal dari kak Ita..harap kak Ita tak marah ya...apam ni saya buat untuk jamuan di opis...




Cuba teka nape dia warna warni?? Dapat agak ke tak?? tak dapat??? hehehe..yang ni saya letak coloring rice..dah namanya apam, bila kita kukus, coloring rice tu kembang la, huhu..saje cuba2..
Takat ni dulu cerita tentang apam...pasni kita cerita pasal kek dan brownies lak...jangan kemana2...kita ikuti sambungannya kemudian, hehe..








No comments:

Post a Comment